چند روش موثر در افزایش ترافیک سایت

چند روش موثر در افزایش ترافیک سایت که به صورت مستقیم یا از طریق افزایش رنکینگ شما در موتورهای جستجو باعث جذب مخاطبان به سمت وب سایت شما می‌شوند.

طراحی وب سایت به تنهایی برای موفقیت کسب و کار شما کافی نخواهد بود. پس از راه اندازی وب سایت یا فروشگاه اینترنتی باید به دنبال روش‌هایی جهت افزایش ترافیک آن باشید.
افزایش ترافیک سایت به معنای افزایش تعداد افراد بازدید کننده از سایت شماست و هرچه این تعداد افزایش یابد امکان موفقیت شما بیشتر خواهد شد. در زیر به چند روش موثر اشاره خواهیم کرد.

تولید محتوای با ارزش

ایجاد بلاگ و تولید محتوای مناسب بر روی سایت یکی از موثرین روش‌های افزایش ترافیک سایت است. برای داشتن یک بلاگ خوب باید پرسونای مخاطبان خود را مشخص و محتوایی مناسب نیاز آنها تولید کنید.
همچنین بررسی کنید که مخاطبان شما برای جستجو از چه کلمات کلیدی استفاده میکنند و شما نیز از آن کلمات استفاده نمایید. بازاریابی محتوایی یکی از روش‌های کارامد جهت افزایش مخاطبان شماست.

تولید محتوا به روش خوشه‌ای

بالا رفتن رنکینگ شما در گوگل باعث جذب بازدیدکننده و افزایش ترافیک سایت میشود. مدل تاپیک کلاستر که به آن مدل خوشه‌ای تولید محتوا نیز می‌گویند در بلاگ نویسی و سئو وب سایت بسیار محبوب و موثر است.
به بیان ساده کلاسترها چندین صفحه محتوایی هستند که همگی به یک محتوای پایه یا پیلار لینک شده اند. نقش هر کلاستر دادن اطلاعات بیشتر در مورد یک بخش از صفحه پیلار است.

استفاده از تبلیغات پولی

با انجام تبلیغات پولی میتوانید به سرعت ترافیک را به سمت سایت خود هدایت کنید. استفاده از پیپر کلیک یا ریتارگتینگ در موتورهای جستجو که در بخش بازاریابی موتور های جستجو قرار میگیرند، تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی و یا تلفیق این روش‌ها با هم می‌تواند به شما کمک نماید.

استفاده از شبکه‌های اجتماعی

داشتن پیج فعال در شبکه‌های اجتماعی مختلف و مناسب کسب و کار شما می‌تواند ترافیک بالایی را به سمت سایت شما بیاورد. مخاطبان شبکه‌های اجتماعی خود را شناسایی و مستقیما با آنها صحبت کنید. با معرفی سایت خود به آنها در صورت فیلتر شدن یا از رده خارج شدن یک شبکه اجتماعی شما همچنان با مشتریان خود در ارتباطید.

آنالیز مداوم وب سایت

با دانستن این موضوع که مخاطبان شما بیشتر از چه صفحاتی بازدید می‌کنند و با دیدن چه صفحاتی سایت شما را ترک می‌کنند، در تولید محتوای مناسب کمک بسیاری خواهد کرد. هرچه محتوای خود را بیشتر به نیاز مخاطبان خود نزدیک سازید احتمال بازگشت مجدد کاربر و افزایش ترافیک سایت شما بیشتر می‌شود.

برگزاری مسابقات و جشنواره‌ها

این روش نیز می‌تواند ترافیک زیادی را بر روی سایت شما هدایت کند. می‌توانید از طریق ایمیل، شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات مخاطبان را برای شرکت در مسابقات به روی سایت خود دعوت کنید.

اینفلوئنسرها

اینفلوئنسر مارکتینگ یکی دیگر از روش‌های بالا بردن ترافیک سایت شماست. زمانیکه اینفلوئنسرها کدهای تخفیف، مسابقات یا مطالب شما را پست و تبلیغ می‌کنند تعداد زیادی از مخاطبان آنها به سمت سایت شما خواهند آمد.

استفاده از ایمیل

با استفاده از خبرنامه یا فرم‌های ثبت نام ساده، ایمیل کاربران خود را دریافت کنید. با ارسال کدهای تخفیف، مسابقات یا مطالب جذاب از طریق ایمیل میتوانید از آنها دعوت به بازدید مجدد از سایت نمایید.

بالا بردن تعامل

هرچه برند شما در شبکه‌های اجتماعی مختلف با افراد تعامل بیشتر و موثرتری داشته باشد، نرخ بازدید از سایت شما نیز بالاتر خواهد رفت. پس تمام تلاش خود را بکار برید تا با برقراری ارتباط مستقیم با کاربران شبکه های اجتماعی خود با آنها در تعامل باشید.

پست‌گذاری به عنوان مهمان

شما می‌توانید با قراردادن پست و صحبت کردن در فوروم‌ها و سایت‌های دیگر باعث افزایش ترافیک وب سایت خود شوید.

On-Page SEO

شما می‌توانید با ورود درست اجزایی در صفحه مانند تایتل صفحه، هدر، متا دیسکریپشن، تگ آلت تصاویر و … به بهتر ایندکس شدن صفحات سایت خود در موتور جستجو کمک کنید.

بک لینک‌های با کیفیت

هنگامی که وب سایت‌هایی که رنکینگ بالایی دارند به سایت شما لینک می‌دهند اعتبار سایت در موتور جستجو بالا رفته و سایت در رتبه‌های بالاتری قرار می‌گیرد. در نتیجه علاوه بر افزایش بازدید از سمت سایت لینک دهنده، موتور جستجو نیز در افزایش ترافیک شما موثر خواهد بود.

تولید محتوای ویدیوئی


ویدیو یکی از انواع محتوایی است که بازدیدکنندگان بیشتری نسبت به انواع دیگر محتوا دارد. با انتشار ویدیو در شبکه‌های اجتماعی مختلف می‌توانید بازدیدکنندگان را به سمت سایت خود روانه کنید.

استفاده مجدد از مطالب پربازدید گذشته

همیشه نیازی نیست محتوای جدیدی تولید کنید. گاهی کافی است محتوایی که در گذشته ارایه کرده بودید و بازخورد خوبی داشته را مجددا در قالب جدیدی ارایه کنید.
مثلا اگر محتوای شما یک ویدیو بود آن را به مقاله تبدیل کنید و اگر مقاله است آن را به پادکست تبدیل نمایید.

استفاده از ابزارهای SEO

استفاده از ابزارهای سئو را بیاموزیید. این ابزارها به شما کمک میکنند تا متوجه شوید چه قسمت‌هایی در سایت شما بخوبی کار می‌کنند و چه قسمت‌هایی نیاز به تغییر دارند.

بهینه سازی پست‌های قدیمی

مقالات قدیمی خود را بررسی و در صورت نیاز آنها را بهینه سازی و بروز کنید.

بهینه‌سازی سایت برای جستجوی صوتی

امروزه تعداد زیادی از افراد از دستیارهای صوتی برای جستجوهای خود استفاده می‌کنند. سعی کنید محتوای خود را برای جستجوی صوتی بهینه سازی کنید.

سئو محلی

اگر کسب و کار محلی دارید آن را در گوگل مپ ثبت کنید. موتورهای جستجو به محتوایی که شما و مخاطبانتان برای آنها ارسال می‌کنید اعتماد می‌کنند.

A/B تست را فراموش نکنید

دایما بررسی و تست کنید که کدام روش و کمپین شما پاسخ بهتری می‌دهد و در تصحیح و ارتقا آن بکوشید.

لینک‌های داخلی

با استفاده از لینک‌های داخلی درست و مرتبط می‌توانید مخاطبان را مدت زمان بیشتری در سایت خود نگهدارید و آنها را راقب به بازدید از صفحات بیشتری کنید.

سئو فنی

با بررسی و سازماندهی کدهای سایت می‌توانید سئو سایت خود را ارتقا دهید. ایجاد یک نقشه برای سایت، تغییر لینک‌های شکسته شده، قرار دادن متاتگ‌ها و در کل بهینه‌سازی وب سایت از جمله کارهایی است که می‌تواند به شما کمک نماید.

جامه‌ای از هواداران ایجاد نمایید

با ایجاد یک گروه در یکی از شبکه‌های اجتماعی و صحبت مستمر و ایجاد ارزش برای کاربران آن گروه می‌توانید مخاطبان سایت خود را بصورت مستمر داشته باشید.

ارایه انواع مختلف محتوا

صرفا به یک روش تولید محتوا بسنده نکنید. مدل‌های دیگر تولید محتوا را نیز بررسی نمایید. محتوای آموزشی، برگزاری وبینارها، جلسات آموزشی، ارایه اپلیکیشن‌های رایگان می‌تواند به شما کمک نماید.

پوشش رسانه‌ای کسب و کار

داستان کسب و کار، محصولات، خدمات و ارایه تصاویری از محل کار و پرسنل محرک‌های خوبی برای داشتن ارتباط موثر و بازگشت مخاطبان به سایت شماست.

کلیدهای اشتراک مقالات در شبکه‌های اجتماعی

با قراردادن کلیدهای شبکه‌های اجتماعی بر روی مقالات و دعوت از کاربران برای به اشتراک گذاشتن مقالات شما در شبکه‌های اجتماعیشان می‌‌توانید ترافیک بیشتری را به سمت سایت خود جذب نمایید.

بهینه‌سازی CTR

پس از انتشار محتوای خود (CTR) را بررسی نمایید که به شما نشان می‌دهد چه تعداد از افرادی که لینک شما را مشاهده نموده‌اند بر روی آن کلیک نموده‌اند. یک ابزار عالی برای این کار (Google Search Console) است.
برای اینکه تعداد افراد بیشتری پس از دیدن لینک شما بر روی آن کلیک کنند نوشتن توضیحات و عناوین جذاب برای متا بسیار مهم است.

پست‌هایی با محتوای آموزشی

محتوای آموزشی نوعی از محتواست که به وب سایت شما کمک می‌کند تا بسیار سریع رشد کند. برگزاری دوره‌های آموزشی آنلاین، انتشار ویدیوهای آموزشی و پادکست از این دست محتوا بشمار می‌رود.

با ثبت نظر خود در انتهای صفحه و رنک دهی به این مقاله، ما را در بهبود عملکرد خود یاری رسانده و در صورت تمایل با به اشتراک گذاری این مقاله از ما حمایت نمایید.

به اشتراک بگذارید:
یادداشتی بنویسید