چگونه از شدوبن شدن پیج اینستاگرام جلوگیری کنیم؟

شدوبن مسدودکردن محتوای پیج‌هایی است که محتوایی بر خلاف قوانین اینستاگرام منتشر می‌کنند.از کم شدن بازخورد اینگیجمنت پیج خود متوجه وجود ایرادی در کار می‌شوید.

شدوبن (shadowban) مسدودکردن محتوای پیج‌هایی است که محتوایی بر خلاف قوانین اینستاگرام منتشر می‌کنند.
متاسفانه اینستاگرام هیچگونه اطلاعی به پیجی که شدوبن شده است از این اتفاق نمی‌دهد. اگر شما از طرف اینستاگرام شدوبن شده‌اید، محتوای شما برای کاربرانی که شما را فالو نکرده‌اند، از طریق سرچ هشتگ و یا اکسپلورر اینستاگرام نشان داده نمی‌شود. و شما بخاطر کم شدن بازخورد اینگیجمنت پیج خود متوجه وجود ایرادی در کار می‌شوید.

چگونه میتوانیم متوجه شویم که آیا شادوبن شده‌ایم یا نه؟

پست جدیدی در اینستاگرام با یک هشتگ غیر معروف در کپشن منتشر کنید. سپس آن هشتگ را با اکانتی که شما را فالو نکرده چک کنید.
آیا میتوانید از طریق هشتگ مشخص شده پست خود را ببینید یا خیر. اگر نتوانستید یعنی شدوبن شده‌اید.

چگونه از شدوبن شدن پیج خود در اینستاگرام جلوگیری کنیم؟

از هشتگ‌های ممنوعه استفاده نکنید:
هشتگ‌ های ممنوعه هشتگ‌هایی هستند که بنا به دلایلی از طرف اینستاگرام غیرمتعارف تشخیص داده شده‌اند. چند روش برای شناسایی هشتگ‌های ممنوعه وجود دارد که می‌توانید با بررسی آنها از استفاده از این هشتگ‌ها پرهیز کنید.

از اپلیکیشن‌ها یا ربات‌ها استفاده نکنید:
اپلیکیشن‌های پست‌گذاری اتومات، فالورگیر، آنفالویاب و .. که نیاز به اتصال اکانت شما دارند باعث شدوبن شدن پیج شما می‌شوند. شما می‌توانید در
(Setting–>securityApps and Websites) کلیه اپلیکیشن‌ها و سایتهایی که به پیج شما متصل هستند را مشاهده نمایید.

از فعالیت مداوم و رباط گونه در اینستاگرام بپرهیزید:
برای ارسال دایرکت، لایک، کامنت، فالو و آنفالو کردن در اینستاگرام محدودیت‌هایی وجود دارد. از تکرار بیش از حد این اعمال بپرهیزید. این محدودیت‌ها بر اساس قدمت ممکن است در پیج‌های مختلف متفاوت باشد.

از هشتگ‌های تکراری استفاده نکنید:
استفاده از هشتگ‌های تکراری در بازه زمانی کوتاه باعث شدوبن شدن شما می‌شود. ترجیحا برای هر پست از کپشن‌های مرتبط با کپشن و محتوای همان پست استفاده نمایید.
از انتشار مطالب و ارسال دایرکت‌هایی که باعث ریپورت شما توسط کاربران می‌شود خودداری نمایید.
ارسال دایرکت‌های تبلیغاتی به دیگران یا انتشار پست‌هایی با محتوای نامناسب، نامتعارف، غیراخلاقی یا پست‌هایی که قوانین کپی رایت را نقض می‌کند باعث شدوبن شدن پیج شما می‌شود.

از وی‌پی‌ان هایی رایگان استفاده نکنید:
از وی پی ان هایی که مکررا آدرس ای پی شما را تغییر می‌دهند استفاده نکنید. در صورت استفاده از وی پی ان با ای پی ثابت نیز در مدت زمانی که در حال استفاده از اکانت اینستاگرام خود هستید آن را قطع نکنید.

چگونه از شدوبن خارج شوید؟

اینستاگرام راهی برای خروج از این وضعیت ارایه نداده و پس از گذشت مدت زمانی در صورت عدم تکرار موارد بالا پیج شما به حالت عادی بازمی‌گردد. اما بهتر است مراحل زیر را انجام دهید ممکن است این پروسه را کوتاه تر نماید.

  • برای مدتی اکانت خود را از حالت بیزنس به حالت پرسونال تغییر دهید.
  • چند روز فعالیتی نداشته باشید و از گذاشتن پست خودداری نمایید.
  • اپلیکیشن و ربات‌هایی که به اکانت‌تان متصل هستند را قطع کنید.

با ثبت نظر خود در انتهای صفحه و رنک دهی به این مقاله، ما را در بهبود عملکرد خود یاری رسانده و در صورت تمایل با به اشتراک گذاری این مقاله از ما حمایت نمایید.

به اشتراک بگذارید:
یادداشتی بنویسید