بهینه سازی وب سایت (Website Optimization) که بسیاری به اشتباه آن را سئو سازی سایت یا همان SEO می‌دانند، یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که کسب و کارهای آنلاین باید انجام دهند. برخلاف تصور عموم، بهینه سازی سایت صرفاً مربوط به سئو وب سایت نمی‌شود و اشاره به مجموعه وسیعی از استانداردها و دستورالعمل‌ها دارد. دستورالعمل‌هایی که برخی به ساختار کد نویسی و دیتابیس اشاره دارند، برخی به قالب گرافیکی سایت و برخی نیز به استانداردهای موتورهای جستجوگر. البته حوزه‌های دیگری نیز وجود دارند اما این سه بخش، مهم‌ترین آنها هستند.

بهینه سازی ساختار کد نویسی و دیتابیس

اغلب وب سایت‌ها از استانداردهای اولیه در این خصوص تبعیت نمی‌کنند. رعایت استانداردها در کد نویسی و طراحی ساختار دیتابیس و همچنین توسعه اصولی بخش‌های مختلف سایت، باعث افزایش سرعت، امنیت، انعطاف پذیری و مدیریت آسان آن می‌شود. همچنین باعث بالا رفتن اعتبار سایت در موتورهای جستجو خصوصاً گوگل خواهد شد.

بهینه سازی قالب گرافیکی سایت

قالب گرافیکی مشابه ویترین یک فروشگاه عمل می‌کند. هرقدر محصولات داخل فروشگاه عالی، باکیفیت و خوش قیمت باشند، باز هم این ویترین و دکور فروشگاه شماست که رهگذران را مجاب می‌کند تا وارد فروشگاه شما شوند. مهم است قالب گرافیکی سایت شما در عین سادگی، زیبا و جذاب باشد تا بتواند به درستی بیننده را به سمت اطلاعاتی که نیاز دارد هدایت کند. همین‌طور سایت شما باید در انواع دیوایس ها به درستی نمایش داده شود یا در اصطلاح فنی ریسپانسیو (Responsive) باشد. سرعت بارگذاری بالایی داشته باشد و بسیاری موارد دیگر. همه اینها در عملیات بهینه سازی قالب سایت، مورد بررسی و اصلاح قرار می‌گیرند. فراموش نکنید که بهینه بودن قالب سایت و سرعت لود شدن صفحات برای گوگل نیز بسیار اهمیت دارد. پس با یک قالب بهینه شده، نه تنها مخاطبین سایت بلکه گوگل را نیز شیفته خود خواهید کرد.

بهینه سازی وب سایت در موتور جستجو

همه ما دوست داریم وقتی کاربران نام محصول یا خدمات مرتبط با کسب و کارمان را جستجو می‌کنند، وب سایت یا فروشگاه اینترنتی ما را در صفحه اول موتور جستجو پیدا کنند. عملیات سئو یا بهینه سازی سایت در موتور جستجو (Search Engine Optimization) از جمله مهم‌ترین روش‌های بازاریابی درون‌گرا (Inbound Marketing) است. کسب یک رتبه خوب در گوگل در جذب کاربران بسیار مؤثر است. بهینه سازی سایت در گوگل یا همان سئو سازی وب سایت، بدون شک یکی از جذاب‌ترین و پر بازخوردترین روش‌های دیجیتال مارکتینگ بشمار می‌رود. با دنبال کردن ما در بخش مقالات دیجیتال مارکتینگ بیشتر در این خصوص بیاموزید.

مشاوره و دریافت پروپزال

برای دریافت پروپزال یا مشاوره رایگان می توانید شماره همراه خود را در کادر مقابل وارد کنید و به زودی پروپزال برای شما ارسال خواهد شد. یا از هر یک از روش های ارتباطی با ما تماس بگیرید.