با استفاده از اپراتورهای جستجوی گوگل مانند یک حرفه ای جستجو کنیم

با استفاده از اپراتورهای جستجو گوگل (Google Search Operators) نه تنها زمان جستجوی خود را کاهش می‌دهید، بلکه نتایج دقیق‌تر و مرتبط‌تری نیز دریافت خواهید کرد.

با استفاده از اپراتورهای جستجوی گوگل (Google Search Operators) نه تنها زمان جستجوی خود را کاهش می‌دهید، بلکه نتایج دقیق‌تر و مرتبط‌تری نیز دریافت خواهید کرد.

مطمئناً برای شما هم پیش آمده که عبارتی را در گوگل جستجو کرده‌اید، اما نتایج دلخواهتان را در صفحات ابتدایی پیدا نکرده‌اید. در این شرایط، کافیست بدانیم چگونه بصورت حرفه ای در گوگل جستجو کنیم؟

استفاده از اپراتورهای جستجوی گوگل دشوار نیست. شما می‌توانید به راحتی از آن‌ها در جستجوهای روزمره‌تان استفاده کنید.

اپراتورهای جستجوی گوگل چه هستند؟

گوگل، اپراتورهای جستجو را به این شکل تعریف کرده است:
علائم، کدها و کلماتی که در کادر جستجو وارد می‌کنید تا نتایج دقیق‌تری از موتور جستجوی گوگل دریافت کنید.

در واقع اپراتورهای جستجو، میانبرهایی برای دریافت نتایج دقیق‌تر هستند. زمانی که شما از اپراتورهای جستجو استفاده می‌کنید، در حقیقت به گوگل می‌گویید که نتایج جستجو را به شکل خاصی فیلتر کند.
بنابراین، به جای آنکه صفحات متعددی از نتایج جستجوی نامربوط به دست آورید، تنها تعداد کمی لینک مرتبط را در نتایج جستجوی گوگل دریافت خواهید کرد.

اپراتور نقل قول (” “)

قرار دادن کلمه کلیدی بین علامت نقل قول به گوگل می‌گوید تنها نتایجی را نشان دهد که این کلمه کلیدی در آن استفاده شده است.

اپراتور منفی (–)

برای جستجوی حرفه‌ای در گوگل کافیست با قرار دادن علامت (-)، کلمه‌ی مورد نظر را از نتایج جستجو حذف کنید.

اپراتور Wildcard (*)

اگر می‌خواهید در جستجوی حرفه‌ای گوگل نتایج مرتبط بیشتری به دست آورید، می‌توانید از اپراتور جستجو Wildcard استفاده کنید. این دستور با علامت (*) استفاده می‌شود.
با قرار دادن دستور (*) در کوئری جستجو، دیگر متغیرهای آن عبارت را نیز مشاهده خواهید کرد.

اپراتور (:site)

اگر بخواهید نتایج جستجوی‌تان تنها از یک وب‌سایت باشد، کافیست در ابتدا دستور :site را در قسمت جستجوی وارد نمایید. سپس بدون فاصله‌ آدرس وب‌سایت مورد نظر خود را وارد کنید. گوگل کلیه صفحات ایندکس شده سایت مورد نظر را به شما نمایش خواهد داد.

اپراتور (:related)

اگر بخواهید وب‌سایت‌های مشابه با وب‌سایت خاصی را پیدا کنید. کافیست پیش از وارد کردن آدرس سایت مورد نظر، دستور :related را وارد نمایید.

اپراتور (:cache)

اگر می‌خواهید نسخه قدیمی‌ از یک سایت را مشاهده کنید، گوگل به شما اجازه می‌دهد با اضافه کردن دستور :cache پیش از URL سایت مورد نظر، آخرین نسخه کش شده آن را مشاهده کنید.

اپراتور :allinpostauthor

اگر می‌خواهید مقالاتی که توسط یک شخص نوشته شده است را بخوانید، کافیست از دستور :allinpostauthor استفاده کنید.

اپراتور :filetype

اگر به دنبال فایل خاصی هستید، می‌توانید از اپراتور جستجوی :filetype استفاده کنید. این دستور زمانی کاربرد دارد که شما به دنبال یک فایل خاص (برای مثال PDF یا ZIP) هستید. اینگونه پیدا کردن فایل و دانلود آن برایتان آسان‌تر خواهد شد.

با ثبت نظر خود در انتهای صفحه و رنک دهی به این مقاله، ما را در بهبود عملکرد خود یاری رسانده و در صورت تمایل با به اشتراک گذاری این مقاله از ما حمایت نمایید.

به اشتراک بگذارید:
یادداشتی بنویسید